Mail&Guardian

  • Website:https://mg.co.za
  • Country:South Africa
  • Daily Subscription: 5000-8000
  • Daily Visitor Volume: 10001-15000
  • Target Visitors: Large numbers of readers among professionals, academics, diplomats, lobbyists, non-governmental groups.
  • Industry: Media 
  • Terminal Type:Computer(37%)、Moblie(63%)
  • Age: 20-39y/o:100%
  • Preferences:Political analysis, investigative reporting, Southern African news.
  • Brief Introduction:The newspaper has demonstrated it is capable of being no less critical of the new dispensation than the old, without deviating from its former humanist philosophy. The paper is now particularly well known for its investigative reporting, particularly into corruption.


    The paper has also found international credibility, winning numerous awards both internationally and locally over the years.


    In 2002, the Guardian reduced its shareholding to 10%, selling a majority share in the newspaper of 87,5% to Newtrust Company Botswana Limited, owned by Zimbabwean publisher and entrepreneur Trevor Ncube. Having relocated to South Africa, Ncube also took over as CEO of the company.
    The M&G has not become rich. There are no graphs to demonstrate that from day one circulation rocketed skywards. There are no trophies glittering in glass cases because we defied Cabinet ministers such as Adriaan Vlok, Magnus Malan, Stoffel Botha and their ilk, or because the paper was closed down. So what was it that made this newspaper... a little different?


    - It was the first national newspaper in decades to be launched by an independent company outside the huge corporations that dominate English-language newspapers... and survive.


    - In a frightened era when newspapers routinely vilified the ANC and its leaders as "terrorists", this was the first paper to put human faces to ANC leaders and provide balanced accounts of their activities and policies. It was also the first to discuss sympathetically such "fringe" issues as environmentalism, gay liberation and gender.


    - This was the first paper whose news selection was colour-blind. All South African newspapers of the 1980s were aimed at racially defined markets, either black (Sowetan) or white (Business Day). Those newspapers that did reach black and white audiences (such as the Star or the Rand Daily Mail) provided separate "white" and "township" editions.


    - This was the first newspaper to cover the emerging indigenous culture that arose in the early non-racial bars in central Johannesburg such as Jameson's, Kippies and the Black Sun; the fringe cabaret; and "cross-over" music.

2017-03-22 15:12:34   afrindex.com